Więcej
Home /

Instrukcja AmberGO

AmberGO
… i jedziesz!

System automatycznego poboru opłat bez biletów i bez dokonywania płatności na bramkach!

Na czym polega AmberGO

  • kamery zainstalowane na bramkach sczytują numery rejestracyjne pojazdów
  • po wcześniejszej rejestracji pojazdu w aplikacji Skycash lub Autopay, na wjeździe i na zjeździe system weryfikuje, czy dany numer rejestracyjny jest uprawniony do skorzystania z AmberGO;
  • jeśli wszystko jest OK, system automatycznie zapala zielone światło i podnosi szlaban.
    Na zjeździe pobiera odpowiednią kwotę z konta użytkownika

Jak korzystać z systemu AmberGO

  • instalujesz bezpłatną aplikację obsługującą płatności: Skycash lub Autopay na Twoim telefonie
  • dodajesz numer rejestracyjny pojazdu i swoją kartę płatniczą
  • i jedziesz!

Jak to działa

Po dodaniu w aplikacji Skycash lub Autopay numeru rejestracyjnego pojazdu i dane karty płatniczej, jesteś aktywnym użytkownikiem i możesz korzystać z systemu AmberGO. System zainstalowany jest na wszystkich bramkach AmberOne Autostrady A1. Na bramce wjazdowej system zidentyfikuje Twoją rejestrację, zmieni światło na zielone i automatycznie podniesie szlaban. Na bramce zjazdowej system również zidentyfikuje Twój numer rejestracyjny, zmieni światło na zielone i podniesie szlaban, a opłata za przejazd zostanie automatycznie pobrana z karty, którą podpiąłeś w aplikacji.

Mijasz bramki bez czekania!

Co trzeba zrobić?

KROK 1. Zainstaluj aplikację obsługującą płatności Skycash lub Autopay na Twoim telefonie
KROK 2. Załóż konto w aplikacji Skycash lub Autopay.
KROK 3. Wprowadź wymagane dane swojego pojazdu i karty płatniczej.

Aplikacje do pobrania w sklepach: Google Play i AppStore.
Jeśli jesteś już użytkownikiem aplikacji AmberOne, po prostu kliknij w przycisk AmberGO.

Które bramki wybrać

System działa na wszystkich bramkach równolegle z tradycyjnym systemem płatności.

Dodatkowo na każdym placu znajdują się bramki, które mogą obsługiwać WYŁĄCZNIE automatyczne transakcje AmberGO. Ich uruchomienie w trybie dedykowanym jest zależne od potrzeb w danym czasie.

UWAGA!
Jeśli NIE JESTEŚ użytkownikiem zarejestrowanym w systemie AmberGO, nie wjeżdżaj w bramkę z przekreślonym symbolem inkasenta, gdyż nie ma tam inkasenta, który może Cię obsłużyć.

Jak się zachować na bramkach

Kierowcy z aktywnym kontem w aplikacji Skycash lub Autopay mogą przejeżdżać przez bramkę bez zatrzymywania się.

Uwaga: dostosuj prędkość i zachowaj odstęp od samochodu przed Tobą tak, aby kamera odczytała numer rejestracyjny Twojego pojazdu.

Co jeśli

na bramce wjazdowej szlaban nie podnosi się?

Pobierz tradycyjny bilet wjazdowy. Będzie on potrzebny na zjeździe do identyfikacji miejsca wjazdu, gdyż nr rejestracyjny nie został poprawnie rozpoznany. W tej sytuacji koniecznie na zjeździe wybierz bramkę z obsługą inkasencką, gdyż przejazd pasem automatycznym nie będzie możliwy.

Na bramce zjazdowej nr rejestracyjny nie został odczytany i szlaban nie podnosi się?

Na bramce tylko dla AmberGO:

  • użyj przycisku SOS i poinformuj personel, który pokieruje Cię co robić dalej

Na bramce płatności tradycyjnej oraz AmberGO:

  • poinformuj inkasenta, że jesteś użytkownikiem AmberGO i podaj nr rejestracyjny pojazdu
  • jeśli posiadasz bilet podaj go inkasentowi i poinformuj go o sposobie płatności (możesz skorzystać z systemu AmberGO manualnie lub zapłacić kartą / gotówką).

Ważne

Upewnij się przed podróżą, że masz na karcie wystarczającą ilość środków do zapłaty za przejazd.

Na bramkach ze znakiem inkasenta możliwa jest równolegle płatność w systemie tradycyjnym (gotówka lub karta).

W przypadku pobrania biletu na wjeździe koniecznie wybierz bramkę z obsługą inkasencką na zjeździe. Nie korzystaj z bramki automatycznej.

Na bramce z przekreślonym symbolem inkasenta obsługiwana jest WYŁĄCZNIE automatyczna płatność AmberGO.

Pytania i odpowiedzi

Zapoznaj się tutaj z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania dotyczące nowego systemu płatności AmberGO.

Kontakt

Pytania dotyczące płatności, obsługi aplikacji i systemu oraz faktur należy kierować na adres

W przypadku korzystania z aplikacji Autopay – [email protected]

W przypadku korzystania z aplikacji Skycash – [email protected]

Pytania dotyczące obszaru objętego AmberGO oraz cennika za przejazdy należy kierować na adres – [email protected]

Km 35+43: Węzeł Pelplin jest zamknięty w kierunku Gdańska.
Ruch odbywa się dwoma pasami w kierunku Łodzi i jednym pasem w kierunku Gdańska.
MOP Olsze jest zamknięty w kierunku Gdańska.
Km 9+17: Węzeł Stanisławie jest zamknięty w kierunku Łodzi.
Ruch  odbywa się dwoma pasami w kierunku Gdańska  i jednym pasem w kierunku Łodzi.

Dowiedz sie więcej

Zobacz gdzie są aktualnie przeprowadzane prace remontowe